نیروی بی پایان

تنها آن هستی دارد

نیروی بی پایان

تنها آن هستی دارد

استادی ...

استادی

راه چیست ؟ مسیر مشخصی که ما را به خودشناسی و خداشناسی لازم  برای خوشبختی

 می رساند . راه به ما یاد می دهد تا به آسایش و آرامشی که شادی و نشاط  در بر دارد ،

  برسیم . شادی و شعفی که در نتیجه ی شناخت خود و هماهنگی بین کالبدهای  وجودمان ،

 به دست می آید .

آگاهی ، همه جا روشنایی به همراه دارد . و روشنایی ، اطمینان و آسودگی .  آسودگی به

شادی مجال می دهد تا پایکوبی کند .

این ، مرحله ی اوّل راه است . راه ، برای همه ، این کار را می کند . این نقطه ای است که هر

چلایی به آن می رسد . امّا راه ، از این به بعد هم ، ادامه دارد . که البتّه اختیاری است . چون

 ممکن است آسایشی که در قسمت اوّل راه به دست آمده ، در این قسمت از دست برود .

قسمت دوّم راه معنوی ، به استادی در راه می انجامد و قبول مسؤلیّت راهنمایی چلاهای

تازه وارد  . و این به  چلا و توانایی هایش برمی گردد که این وظیفه را قبول کند یا نه .

 هر چلایی درطول مسیر خود ، ناگزیر از کمک به دیگر چلاها می باشد که لازمه ی

 پیشروی در راه معنوی است . چون تا آموخته هایت را به دیگران منتقل نکنی ، درس

جدیدی  نمی گیری . چلا به کارهای فردی و دلمشغولی های شخصی اش می رسد و راه

را هم در کنار دارد ، امّا استادی مقوله ی دیگری است . برای رسیدن به استادی ، چلا

تمام دلمشغولی هایش را ازبین می برد و کار شخصی دیگری برایش نمی ماند ، جز راه .

چلایی که مرحله ی استادی راه را شروع می کند ، همه ی وجود خود را در اختیار راه

می گذارد تا راه ، هر طور که صلاح دید ، از آن استفاده کند و آن را تغییرشکل دهد . راه

دیگر از کنار چلا نمی گذرد ، از درونش می گذرد و او را کاملاً دگرگون می کند . ما با

شخص جدیدی روبرو هستیم که پشت سرش راه است و پیش رو ، راه . در درون راه و

در بیرون ، راه .  او راه شده است و چلاهای دیگر ، از درون او می گذرند .

با عشق
نظرات 6 + ارسال نظر
پونه جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 22:28

سلام
پستهای زیادی از وبتون رو مطالعه کردم
خیلی علاقمند به یافتن نیروی درون و بی پایان در وجودم هستم
اما نمیدونم از کجا شروع کنم
نمیدونم چطوری یا از چه طریقی به این نیرو برسم
من توانایی در وجودم دارم که در حال حاضر نه قادر به کنترل
و نه جهت دادن به آن هستم
جدیدا که در گوگل سرچ میکردم با وبلاگ شما آشنا شدم
لطفا از چه روشی برای رسیدن به این حالات و درجات معنوی
استفاده کنم ؛ از کجا شروع کنم
مرسی از راهنمایی و کمکی که به من میکنید

سلام
دقیقا نیروی درون رو باید از همونجایی که هست شروع به یافتن کرد و ان هم درون خودتون هست .
اینکه بخواهم مطالبی را برای مطالعه به شما معرفی کنم نیاز به این دارد که از شما و دانسته هایتان بیشتر بدانم . اما نهایتا این مهم را به خاطر بسپارید که ابتدا باید به سوالات مهم درونتان برسید و به دنبال پاسخ سوال درونتان باشید .
با عشق

پونه شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:20

سلام
مرسی که جواب دادید
چیزی که میگم ربطی به قوه تخیل من نداره برعکس خیلی هم برام زجر آور و ترسناکه
من قادر به شنیدن صداهایی هستم که اطرافیانم اصلا متوجه نمیشند و حتی در عالم رویا و خواب اتفاقات رو بطور کامل میبینم
اما نمیتونم تغییری ایجاد کنم
مثلا میدونم امروز برای من قراره چه اتفاقی بیفته و یا حتی برای خانواده یا دوستانم اما نمیتونم چیزی بگم یا تغییرش بدم
یکبار صدای ناله زنی رو شنیدم که بدجور و با تمام وجودش ناله میکرد و با سوز دل کلماتی میگفت که معنی اونا رو نمیدونستم
بعد انگار بال گرفت و رفت و با رفتنش همه کبوترا و گنجشکای خونه ما هم بال گرفتند و رفتند فردای اونروز به برادرم جریان رو گفتم از اونروز به بعد تا مدت خیلی زیادی هیچ کبوتر و گنجشکی روی درختا نبود
حقیقتش میترسم و نمیدونم چکار کنم

خواهش میکنم . شنیدن صداها - رویت اشیا یا هاله ها - خواب اگاهی و دیدن رویاهایی مربوط به اینده اتفاقات عجیب یا ترسناکی نیستند . اگر ما بدانیم چگونه کنترل خودمان را در دست داشته باشیم و مقهور نیروهای اطرافمان نشویم .
اگر مایل بودید میتوانید با ی دی یاهو با من در ارتباط باشید .
niroyebipayan@yahoo.com
با عشق

شاهین شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:47

معذرت میخواهم اشتباه نوشتم
niroyebipaian@yahoo.com
صحیح است

رهگذر یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 08:37

مرسی شاهین جان

قابلی نداشت

* یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 15:47

شاهین عزیز بسیار زیبا و به جا بود. ممنون و متبرک از عشق باشی...

پر از نور و نوا باشی .با عشق

پونه یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 20:02

سلام
مرسی از لطف و محبتتون
متاسفانه زیاد نمیتونم به نت بیام
شاید از طریق مطالعه پستهای بعدیتون به جواب برسم

هر طور راحتید . یافتن راه به سادگی نفس کشیدن است . اگر هشیار باشی.

با عشق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد