نیروی بی پایان

تنها آن هستی دارد

نیروی بی پایان

تنها آن هستی دارد

امسال

آقا سال همگی پربرکت باشه 

 

سال خوبی داشته باشید. 

 

اگه یه مدت نبودم دلیل بر رفتنم نیست،مسافرم.با نسیم تحول برمی گردم مثل عقابها! 

 

روی همتونو می بوسم حتی خانوما!! عشقه دیگه،رنگشم مشکی نیست،آبیه

 

در پناه نیروی بی پایان.

سفر ...

خوب دارم از شوق و شاید بیم می لرزم ....


بالاخره رسید ...


آغاز یک سفر ...


عین جهانگردها یک کوله پشتی و دیگر ....


عشق ...


شاید تا مدتی نباشم اما هر از گاهی اگر به ابادی ای رسیدم ....


شاید ....


فرازی دیگر از کتاب محبوب این روزهایم تقدیم به شما ...


ندانستن . دانش راستین است .


تلاش برای انباشتن دانش . بیماری است .


ابتدا بدانید که بیمارید .


سپس برای سلامتی کوشش کنید .


فرزانه طبیب خود است .


او خود را از تمام دانسته هایش رها نموده


پس در حقیقت یکپارچه و کامل است


برکت باشد .

رویای نیمه شب

سلام 

 

وقتی میخوابم تا ساعت 3 یا 4 صبح چیز جالبی خواب نمیبینم.معمولا تو این ساعت ها بیدار میشم میرم یه جایی!! برمیگردم دوباره میخوابم.اونوقته که رویابینی جالبی دارم. 

 

مناظری که به قول معروف در وصف نمیگنجه. 

 

جالبه که بدونیم حتی اینجاها هم با همه زیباییش و آرامش بخشیش محل توقف نیست. 

 

روح انسان والاتر از اونه که ساکن باشه. 

 

استادو دیدم.البته مطمئن نیستم.ولی دستهامو گرفت تا منو بالاتر ببره،به یه جای بهتر.اونجا که باید می بودم.حماقت کردم،ترسیدم،نرفتم.فهمیدم چندان شجاع نیستم. 

ذهنم منو محدود کرد.ذهن،باید روش کار کنم. 

 

جواب همیشه پیش استاد هست،همیشه حق با نیروی بی پایان هست.اون می دونه،من نمیدونم.پس باید اعتماد کنم.به آبی آسمانی. 

 

و شجاع باشم مثل بولدوزر!!!!

تسلیم ....

تصور کنید که تمام امیدتان به یک موضوع است و به نوعی مثل


نان شب برایتان مهم است .


خوب حالا استاد به سادگی به شما میگویید . از این صرف نظر کن .....



به راستی فشاری بی رحمانه مینماید ....


چه کسی میگفت راه خدا اسان است و استاد چون مادری تو را


رهنمون است


استاد چون جراحی بی عاطفه دست به چاقو میبرد و با شفقتی


بی مانند دست به کار جراحی میشود ...


فرازی دیگر از کتاب اخیر بذری شد برای مراقبه امروز ...


فرزانه تسلیم آن چیزی است که لحظه حال برای او به ارمغان می آورد .


او میداند که بالاخره خواهد مرد


و به هیچ چیز وابستگی ندارد .


توهمی در ذهنش وجود ندارد


و مقاومتی در بدنش نیست .


او درباره عملش فکر نمیکند .


اعمال او از مرکز وجودش جاری میشوند .


به گذشته نچسبیده


پس هر لحظه برای مرگ آماده است .


همان طور که دیگران پس از یک روز کاری سخت


برای خواب آماده اند .


برکت باشد


آگاهی

 

       و استاد ادامه داد: 

 

...اگر در جستجوی چیزی تحت عنوان آگاهی خداوندی  

 

هستی، بدان دست نمی یابی مگر اینکه در ابتدا در وجودت


به سکوت دست پیدا کنی. تا زمانیکه سر و صدا میهمان


درونیتوست،سکوت هرگز نمی تواند درون تو زندگی کند. 

هنر نوشتن

خیلی وقت ها سعی می کنم مطلبی بنویسم که احساسمو راجب خالق خودم به زبان بیارم. 

 

اما وقتی توجهم جلب میشه به اشعاری که بزرگانی چون حافظ و مولانا از دیار خودم بهشون شکل دادن کمال آنچه که میخوام میگن،راهی که رفتن و من احساس می کنم که دوباره دارم تکرار میشم و مطالبم تکراریه اونم از نوعی که چندان جالب نیست و حتی قابل خوندن. 

 

اما میدونم که شکل گیری یک جمله و هنر ساختن یک جمله از نیرویی بی پایان شکل میگیره که هدایت همه ما را به عهده داره.نیرویی که تک تک انسان ها رو وادار می کنه که به اصالت خودشون فکر کنن و بخاطر ظرافت و دقتی که داره و دریایی از عشق براش کلمه شگفت انگیز را خلق کنن. 

 

پس لذت نوشتن برای عشق،برای خدا،برای نیروی بی پایان را از دست نمیدم. 

 

و وقتی میخوام برای آن بنویسم،به معنای واقعی آن،حرکت دستهام شکل حرکت قلم یک هنرمند را میگیره روی بوم نقاشی.یا حرکت انگشتان یک موسیقیدان روی سازش. 

 

هنر به من آرامش میده.فرصت میده تا راجب خودم درست فکر کنم. 

 

پس بنویسین،حتی  یک جمله یا یک کلمه مثل برکت.فکرتونو آزاد کنین و بقیه رو هم در شادی و لذت خودتون شریک کنین.بگین که آن چقدر براتون ارزش داره. 

 

به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست 

عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست 

 

صلح و آرامش ...

بی مقدمه فرازی دیگر از همان کتاب ...



تائو هرگز عملی انجام نمی دهد .


ولی همه چیز از طریق آن انجام میشود .


اگر مردان و زنان قدرتمند


می توانستند خود را در آن متمرکز کنند .


دنیا خود به خود متحول میشد


و به آهنگ طبیعی خود باز می گشت .


مردم به زندگی ساده و روزمره خود راضی می شدند


و از هر آرزویی آزاد و رها بودند .


وقتی آرزویی نباشد .


همه چیز در صلح و آرامش است .



برکت باشد .